FAQ

FAQ або про що нас питають найчастіше.

Любиш кататися? Люби і катайся!

Пробито колесо, закінчиться бензин, забула вимкнути фари і сів акумулятор, ДТП…

Чому для одних автівка – задоволення, а для других – суцільна головная біль?

Тілько не кажіть, що жінці трудно разібратися в усіхцих питаннях. Це не складніше за приготування їжі або, тим більш, ніж ростити дітей. Головне – зрозуміть, що потрібно знати і робити самій, а що – довірити спеціалістам і не морочіти собі голову.

Без папірця ти – … ))) Зробіть собі ксерокопії усіх документів на автівку ті тримайте удома – якщо загубиться оригінал – це спростить процедуру їх відновлення. Дублікаты ключів від автівки також позбавлять вас від додаткових втрат часу та грошей.

“Дзвінок другу” або “Допомога залу”?. Ніж бігати в пошуках допомоги при появі проблеми і сподіватися на випадкових людей, краще мати список телефонів специалістів: аварійный комисар на випадок ДТП, телефон довіри та юриста при непорозумінні с охоронцями порядку, эвакуатор, і, звісно ж, сервіси. Краще мати такого мастера,котрий в телефонному режимі зможе пряснити, що заклинююче кермо – не є проблемою, а ось той звук, схожий на поїзд, який їде поруч, потребує негайного визиту на СТО.

Пора в дорогу… Тільки поперше переконайтеся, що колеса не спустили, сидіння та дзеркала відрегульовани під вас, огляд не обмежений (сніг, лід на вікнах), индікатори на панелі приборів, які загораються при запуску двигуна, вимкнулися. Напевно, необхідно долити рідину у ємність омивача або в систему охолодження, а, може, пора на АЗС… Крім того, важливо, чтоб вас не відволікали дрібниці, накшталт літаючих по салону сумочок і телефонів.

Повный комплект. У вас вже є вогнегасник, буксирувальний трос, аптечка, знак аварійної зупинки, запасне колесо, домкрат, необхідний мінімум ключей? Додайте до набору рукавички, вологі серветки і звичайні ганчірки (чтоби, наприклад, протерти фари або скло), пляшку води, зарядний пристрій для телефону, працюючий від прикурювача, солнцезахісні окуляри, мапу міста або GPS. Ваш зовнішній вигляд також має значення: взуття тільки зручна (на підборах або без – не важливо, головне, чтоби ноги на педалях розташовувалися правильно), одяг, не обмежуючий вас у русі, зачіска, яка не відволікає від процесу водіння. Зламаний зранку ніготь або головна біль також не зіпсують вам день, якщо ви запаслися пилкою та таблетками 🙂

Муки вибору при покупці автівки. З кольором, визначитися, треба відразу 🙂 А ось потцм починається: Автомат чи механіка? Хочу джип! (правда не знаю, навіщо…) Великий об’єм – це круто, але наскільки зростуть витрати палива? Навіщо платити більше за “японця”, якщо майже така ж “китаянка” виглядає довольні привабливо? Яка комплектація комплектація вас задовільнить? В салонах і на ринку продавець буде розхвалювати те, щоо йому потрібно продати. Вам же краще порадитися з людьми незацікавленими, але досвідченими. Наприклад, з нами. В залежності від того, що потрібно саме вам і яку суму ви готові витратити, можна обрати оптимальний варіант, котрий буде радовати кожен день.

Починаючим водійкам

З кожним місяцем все більше новичків виїзджають на дороги, ще не маючи достатньої практики навичок водіння. Деякі рекомендації, сподіваємось, будуть вам корисні.

Краще визнати себе “чайником”. Поперше, новичку за кермом навіть дорогой іномарки слід подолати деякий внутрішній психологичний бар’єр та признати себе недосвідченим. Правильно діють ті, хто наклеюють знак “обмеження швидкості” на задне скло. Водії навколо будуть менш вимогливими до ваших помилок, хоч від відповідальності подібні знаки не звільняють.

Навчання після навчання. Автошколи і автокурси дають лише перші та найважливіші навички водіння. Починаючому водію, перш ніж включитися в інтенсивний міський рух, бажано краще освоїти свій автомобіль. Напрацювати вміння відчувати габарити автівки, важелі кермування, навчитися рушати в горку без відката назад, рух заднім ходом, розворот, екстренное гальмування, маневрування в обмеженому просторі, відпрацювати різноманітні види паркування. Для учбових поїздок найбільш підходять малолюдні вулочки і тупіки в ранкові години.

Самовпевненність небезпечніше ніж недосвідченність. Вірогідність ДТП у новичків після пробігу перших 5-7 тисяч кілометрів многоразово зростає, коли страх і обережність змінила небезпечна самовпевненність. Трохи освоївшись з автівкою та дорожним рухом, починаючі водії хочуть довести це оточюючим та самоствердитися. Бачучи агресивний стиль керування тих, хто любить “подрізати”, лихо перестраюватися, форсовано стартувати і т.п., вони починають подражати цим не найкращим взірцям водіння. Самовпевненність карається швидче за все.

Спокій за кермом. Чи не найважливіша риса водія, котру новичок повинен виховувати у себе – це повний контроль своїх эмоцій. Спокій за кермом не означає розслабленність та послаблення реакції. Тримайте спокій в ситуаціях, коли вам сигналять світлом фар або клаксоном. Малодосвідчений водій під таким впливом може здійснити несподівано різкий маневр, допустити помилку та заткнення. Повну незворушність слід зберігати і при неприємних жестах або висловлюваннях, з боку їнших водіїв з низькою культурою поведінки, особливо побачивши Жінку за кермом. Ну в якому разі не слід відповідати їм так само, вступати в словісні перепалки, починати нервуватися.

Рядність руху. Починаючему водію бажано звесии до мінімуму перестроювання на вулицях з щільним транспортним потоком та многорядним рухом. Зайнявши ряд, рухайтесь, дотримуючись інтервалу та дистанції. Якщо поворот здійснюється в декілька рядів одночасно, важливо витримати заданий радіус та рухатися без зміщення у сусідні ряди. Всу маневры при керуванні автівкою повинні здійснюватися плавно, без поспіху. Ваші наміри повинні бути зрозумілими оточуючим, тому грамотно та своєчасно користуйтеся вказівниками поворотів. Пасажири. В перші самостійні поїздки не рекомендується брати з собою пасажирів. Присутність сторонніх не тільки відволікає та сковує, але й може викликати бажання покрасуватися. А їздити з більшістю чоловіків просто протипоказано, так як вони умудряються тільки перешкоджати своїми їдкими комментаріями, окриками та нервовим станом.

Взаємна впертість. Частіше за все ця не найкраща риса міських водіїв проявляються при перестроюванні, злитті транспортних потоків та інших ситуаціях, коли взаємне вічливість допомогла би уникнути багатьох проблем. Якщо вам поступилися дорогою, подякуйте цьому водію, натиснувши на декілька секунд кнопку “аварійки” або жестами, кивком, посмішкою (якщо він може їх побачити), це збільшить кількість позитиву на дорозі :). Поступилися вам – поступайтеся і ви. Прагніть до взаємної вічливості та взаєморозуміння.

Пішоходи. Кожен водій неодмінно буває пішохідом і знає реальне взаєморозуміння людей цих двох категорій. Водії їгнорують наземні пішохідні переходи, а пішохіди – підземні. Загальна культура пішоходів в нашій країні ще дуже низька. Більшість пішоходів недооцінюють небезпеку рухаючих засобів. Вони не віддають собі звіту в тому, що транспорт неможливо зупинити миттєво. Те, що не враховують вони, забов’язані завжди враховувати ви (водій), навіть з перестраховкою. Якщо ви передбачуєте небезпечне зближення з пішоходом, почніть попереджувальне гальмування, “моргніть” світлом фар, а то і клаксоном (пішохід повинен вас побачити та зрозуміти ваш намір). Не буде зайвим пам’ятати, що пішохід може бути сліпим, глухим, або просто дуже хворою людиною (в тяжких випадках – на голову 🙂 ). При наїзді доказати свою невинність буде доволі важко.

Порада по заміні колеса

Одразу попереджаю – чи навряд вам вдасться зробити це самій. Так, так ))) Варто тільки жінці відкрити багажник і почати діставати домкрат та запасне колесо, як тут же з’являються доблесні лицарі, готові врятувати пані, і, навіть, якщо вона вирішила зробити це сама, чоловіки не упустять такої можливості продемонстрировати свою силу, вміння і, взагали, незамінність їх та беспорадність нас 🙂 Мені вдавалося заменити колесо самостійно лише декілька разів за 11 років, і те у чистому полі, де ніхто не муг мені заважити.

Так ось, якщо заважати ніхто не збирається, то робиться це так:

В автівці ЗАВЖДИ повинні бути: запасне колесо (докатка) у пригодному до використання стану, домкрат, ключ по разміру болтів на колесі, перчатки, бажано компресор, на випадок, якщо потрібно підкачати колеса.

Якщо ви на ходу відчули, що колесо спущене, найдіть якнайближче зручне для зупинки місце, щоби проїзджаючі повз автівки були на безпечній відстані від вас, при необхідності встановіть знак аварийної зупинки, щоб позначити місце вашої зупинки. Симптоми спущеного переднього колеса – автівку “веде” в сторону, чим сильніше спущено, тим помітніше. Проблеми з задніми колесами проявляються менш помітно, але поведінка авто все одно змінюється. У будь-якому випадку при огляді це відразу видно.

Перш ніж підняти машину домкратом треба відкрутити затягнуті болти, тобто ключем провернути їх до стану обертання без зусиль. У цьому вам допоможе важіль – у мене це шматок труби, який одягається на ключ, подовжує його і тим самим навіть невеликого зусилля досить для відкручування затягнутих болтів 🙂

Домкрат встановлюємо під машину. Якщо дорожнє покриття пухке (пісок, грунт, сніг), то треба підкласти під домкрат підставу: шматок дошки, наприклад, щоб при навантаженні він не провалювався. Верхня частина домкрата повинна упиратися в місце на кузові машини поблизу колеса (зазвичай є спеціальна виїмка для цього).

Піднімаємо машину на таку висоту, щоб колесо вільно оберталося в повітрі.

Відкручуємо болти (найчастіше їх чотири або п’ять) і складаємо так, щоб не затоптати і не забруднити, різьбою вгору.

Знімаємо колесо і на його місце ставимо запаску, отвори для болтів повинні співпасти. Це сама фізично важка частина. Важливо, щоб диск точно сів на місце, перш ніж закручувати болти.

Вставляемо болти та закручуваємо їх, поки не затягуючи.

Опускаємо машину, прибираємо домкрат і затягуємо болти вже остаточно.

От і все! Прибираємо інструменти, колесо в багажник і ВІДРАЗУ їдемо на шиномонтаж лікувати вашу шину, тому що якщо вам “пощастить” і спустить ще одне колесо, то міняти його вам вже буде не на що.

Ремонт зазвичай займає небагато часу (хвилин 10-20), його зроблять за вас і тут же поставлять колесо на місце, а запаску повернуть в багажник.

Проблема це дрібна, заміна колеса може зайняти від 2-3 хвилин до 15-20, в залежності від вправності. Фізичне навантаження мінімальне (якщо тільки у вас авто не на 17 дисках і більше :)) Рукавички і вологі серветки вирішать гігієнічні проблеми.

Досить один раз поміняти колесо під контролем досвідченої людини, і більше це не буде нездійсненним і незрозумілим завданням.

Дуже сподіваємося що наші поради допоможуть Вам :)